Baza wiedzy POKL

BAZA WIEDZY 20 Efektywna komunikacja interpersonalna w urzędach administracji rządowej (czyli o komunikacji wewnętrznej) Poprzez i w ramach procesu komunikowania się realizowane są wszystkie funkcje zarządzania. Od skuteczności komunikacji wewnętrznej zależy wiele czynników, w tym też optymalne wykorzystanie potencjału pracowników. Z kolei jasność i przejrzystość komunikacji zewnętrznej buduje zaufanie do instytucji publicznych i do państwa. Sprawna komunikacja to niezbędny składnik warsztatu przyjaznej obywatelowi pracy administracji publicznej. ASERTYWNA KOMUNIKACJA W PRACY URZĘDNIKA – MATERIAŁY SZKOLENIOWE Co zdecydowanie trzeba wiedzieć o komunikacji? Czym jest aktywne słuchanie? Jakie są poziomy komunikowania się z klientem urzędu? Jakie błędy są najczęściej popełniane przez pracowników urzędu w komunikacji z klientem? Jak przezwyciężać bariery komunikacyjne? Czym jest asertywność w teorii i praktyce zawodowej? Czym są granice psychologiczne? Jak radzić sobie z presją i manipulacją? Jak budować konstruktywną informację zwrotną? EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W URZĘDZIE ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ – PORADNIK Jakie są rodzaje komunikacji? Jakie są funkcje komunikacji? Jakie style komunikowania się można wyróżnić? Jak skutecznie przekazywać i odbierać informacje słowne? Jak konstruktywnie krytykować? Czym jest komunikacja niewerbalna? Kogo dotyczy – i na czym polega komunikacja zewnętrzna urzędu? Z czego korzystać w skutecznej komunikacji zewnętrznej urzędu? Jak tworzyć strategię komunikacji? Co wpływa na skuteczność komunikacji wewnętrznej w urzędzie? Jakie są sposoby przełamywania barier w przepływie informacji wewnątrz organizacji? Jak zarządzać przepływem informacji w urzędzie? 1 2 Zrealizowane projekty dotyczące komunikacji wewnętrznej w urzędach administracji publicznej: • „Wdrożenie strategii szkoleniowej” • „Doskonalenie standardów zarządzania w administracji rządowej”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDM3ODAz